sd s

Istoria liceului

File de istorie

Istoria IPLT “Mihai Eminescu” începe odată cu deschiderea școlii medii de cultură general nr. 3 ,, Mihai Eminescu”, Ordinul nr.185 din 16.08.1989, Secția Raională a Învățământului Public.

  • 1969 Școala medie ruso-moldovenească din orășelul Anenii Noi, directori Negoiță Gheorghe și Oblucinschi A. I.

 În perioada dată a fost deschisă o clasă cu predare în limba moldovenească. (Ordinul nr. 519-A, Secția Raională a Învățământului Public).

  • 1979 – prima promoție a absolvit școala.
  • Anul 1989 a fost o perioadă crucială pentru fosta RSS Moldovenească. Pentru viitoarea Republică Moldova, anul 1989 a fost în mare măsură unul determinant. Am putea aminti aici marea mișcare pentru revenirea la alfabetul latin și aprobarea legii privind limba de stat, ceea ce a fost un gest sau act absolut revoluționar. Ca consecință a acestor evenimente toți românii din orășelul Anenii Noi au avut de câștigat.
  • În anul 1989 – La 15 august în orășelul Anenii Noi s-a fondat școala medie moldovenească nr. 3 cu instruire în limba română. Acest fapt se datorează muncii insistente a domnilor Bacioi C.,Straistă A. și a dnei Socolnic G. care au demonstrat un adevărat patriotism.
  • Director a fost numit Straistă Andrei Luchian, luptător înflăcărat pentru valorile naționale, dragostea față de țară, istorie și tradiții (Ordinulnr. 185 din 16.08.89, Secția Raională a învățământului public).
  • Director adjunct pe instruire și educație – Știrbu Nina Vasile, profesor de limba și literatura română.
  • Organizator școlar – Bulat Maria, profesor de limba și literatura română.
  • Numărul elevilor/ claselor:

Clasele  primare: 204 elevi/ 7 clase;

Clasele a V-a – a IX-a: 231 elevi/ 8 clase;

Clasele     a X-a – a XI-a: 103 elevi/ 3clase;

Total –19 clase, elevi – 508.

 

  • 1990 1992 – Director Bacioi Chiril (Ordinul nr. 11 din 09.04.90, Secția Raională a învățământului public).

Director adjunct pentru instruire – Sclifos Lidia, Macovschi Maria, învățător, director adjunct, învățământ primar. Organizator școlar – Bulat Maria, profesor de limba și literatura română.

  • 1990 -1991.Numărul elevilor/ claselor: Clasele primare: 345 elevi/ 13 clase; Clasele a V-a – a IX-a: 269 elevi/ 9 clase; Clasele a X-a – a XI-a: 93 elevi/ 4clase.

Total – 26 clase, elevi – 707.

Vataman Gheorghe (Ordinul nr. 80 din 07.08.92 Direcția Generală Învățământ, Tineret și

Director adjunct pentru instruire – Sclifos Lidia, profesor de fizică.

Apostol Tamara, profesor de limba și literatura română, director adjunct învățământ primar; Gortolomei Tamara, director adjunct învățământ primar; organizator școlar – Bulat Maria, profesor de limba și literature română.

  • Numărul elevilor/ claselor: 1992-1993 Clasele primare: 402 elevi/ 18clase; Clasele a V-a – a IX-a: 345 elevi/ 17 clase; Clasele a X-a – a XI-a: 66 elevi/ 3 clase;

Total – 38 clase, elevi – 813.

  • 1995-1997- Școala Medie de Cultură Generală “Mihai Eminescu”, Apostol Tamara a îndeplinit funcția de director de școală (Ordinul nr. 169 din 23. 08.1995);

Colța Valentina, învățătoare, director adjunct pentru învățământul primar.

Director adjunct pentru instruire BugaGeorgeta, profesor de matematică;

Cardașim Veaceslav, director adjunct pentru instrure, Organizator – Paiu Larisa,

învățătoare;

  • 1995-1996
  • Numărul elevilor/ claselor: Clasele primare: 412elevi, 17 clase;
  • Clasele gimnaziale, a V-a – a IX-a: 477 elevi, 19 clase;

Clasele a X-a – a XI-a: 85 elevi, 4 clase;

Total 40 clase, elevi – 974.

  • 1997 – 2008 – Director Vataman Gheorghe.

Anton Vasile, Borisov Victoria directori adjuncți pentru instruire

Crețu Raisa – director adjunct învățământ primar, Malairău Lucia – director adjunct în probleme educative.

1997-1998
 Numărul elevilor/ claselor:

Clasele primare: 427 elevi/ 14 clase;
Gimnaziu, clasele a V-a – a IX-a: 550 elevi/ 19 clase;

Clasele a X-a – a XI-a: 61 elevi/ 3 clase;
Total 41 clase, elevi – 1014.

  • 2004 –Școala medie de cultură generală “Mihai Eminescu” a fost reorganizată în Liceul Teoretic “Mihai Eminescu”
    (Ordinul nr.131 “A” din 09.07.2004 Direcția Generală Învățământ Tineret și Sport Cu privire la reorganizarea școlii medii de cultură generală “Mihai Eminescu” în liceu).
     Numărul elevilor/ claselor:
    Învățământ primar: 238 elevi / 9 clase;
    Învățământ gimnazial: 482 elevi/ 17 clase;
    Învățământ liceal (clasele a X-a – a XI-a): 55 elevi/ 3 clase; 2 clase de liceu, clasa a X-a – 23 liceeni, profil umanist, 18 liceeni, profil real.
    Total 29 clase, elevi – 775.
  • 2008-2023 – director Borisov Victoria (ordin nr.170 din 17 iulie2008 Ministerul Educației și Tineretului)

2008-2009.
Numărul elevilor/ claselor:
Învățământ primar: 255 elevi/ 12 clase;
Învățământ gimnazial: 428 elevi/ 16 clase;
Învățământ liceal, clasele a X-a – a XI-a: 102 elevi/ 8 clase;
Total – 36 clase, elevi – 785.

2013 – director Borisov Victoria (ordin nr.285 – p din 01 august 2012)

Liceul Teoretic “Mihai Eminescu” este reorganizat în Instituția Publică Liceul Teoretic “Mihai Eminescu”.
Numărul elevilor/ clasele:
Învățământ pr

imar: 306 elevi/ 12 clase;

Învățământ gimnazial: 382 elevi/ 15 clase;
Învățământ liceal: 129 elevi/ 6 clase;
Total 33 clase, elevi – 817.
2019 numărul elevilor/ clase:
Învățământ primar: 392 elevi/15 clase;
Învățământ gimnazial: 442 elevi/ 15 clase;
Învățământ liceal: 142 elevi/ 6 clase;
Total 956 elevi/ 36 clase.
Învăţământul reprezintă un nucleu vital al societăţii, iar cadrele didactice au uriaşa responsabilitate de a forma şi de a educa generaţiile viitoare în spiritul valorilor culturii naţionale.
O societate modernă are nevoie de personalități responsabile cu demnitate și verticalitate, cu inițiativă și deschise spre schimbare. Realizarea acestui obiectiv îi revine Pedagogului. Deaceea el însuși trebuie să fie receptiv la schimbare, pentru a face lumea mai bună și mai tolerantă. Cheia succesului constă în munca asiduă pentru binele membrilor comunității.
Procesul de instruire este unul dinamic, bine structurat, organizat și sensibil cerințelor societății. Concepția actuală a procesului educațional prevede acumularea cunoștințelor, formarea deprinderilor practice de elaborare de Proiecte educaționale și sociale, dezvoltarea abilităților creative ale elevilor, care vor permite actualilor elevi, viitorilor cetățeni să se încadreze plenar în activități practice, promovând valorile general – umane. Un rol deosebit în dezvoltarea instituției îi revine domnului Vataman Gheorghe – director cu înalte capacități manageriale și organizatorice care cu entuziazmul, cu elanul său contagios, atitudine pozitivă, pasiune și dăruire a pus bazele Liceului Teoretic “Mihai Eminescu”.

Renchez Zinaida, director adjunct, profesor de istorie